Go Back   Scion XD Forum > xD Modification > General Discussion

General Discussion Discuss anything in general with your Scion xD here.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2010, 05:20 PM   #1
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default so i was rear ended..
basically one guy was talking on his cellphone while driving, smacked a van so hard he pushed the muffler of it enough to pop the vans tire. then the van ended up plowing into me, cracking my left side of my bumper and denting/scuffing my hatch. sooo i was told to get a lawyer, i did. and the lawyer is making me see a chiropractor,which led to the chiropractor to saying my upper and lower area of my spine are straight a little bit when they should be curves. so he is like cracking my back in ways never known to man kind haha and it feels so nice haha. but my question as... as i suppose to get a lawyer? because i keep hearing i shouldnt of got a lawyer and done it myself. but on the other side people are saying i did right,and the lawyer will find loopholes to get a bit of cash back and pain/suffering just so long as i sign a paper saying he gets a certain percent back. .... my lawyer is a guy named paul gaudet in vegas, and apparently has a good rep... so im keeping my fingers crossed. and he mention its good i gave him the insurance of everyone/police report/pictures i took. sooo what do you guys think

---------- Post added at 06:20 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------

photos of damage http://www.flickr.com/photos/shuffletime/
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 05:28 PM   #2
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
your getting money back. esp. because your going to see a chiropractor. same thing happen to me a month and a half back on my moms corolla . But yea you did good cause even though they take about a third of your settlement. its still more then what you might get on your own. goodluck
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 05:31 PM   #3
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default
thanks bro haha, all i was hoping for even if i did get cash back was just enough maybe to buy an indash touchscreen cd/ipod player and have a bit to throw in the bank. :/ not sure if you saw but the pics of damage i posted a little
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 05:44 PM   #4
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
well im sure there gonna give you enough to do both lol
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 05:46 PM   #5
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default
lol hopefully haha, and the best part about it, on my police report. the guy even admitted he was on his cell phone talking. so this is like a no brainer
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 05:50 PM   #6
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
when my accident happened. the cop was right behind me lol. but yea if im not mistaking. theres a limit depending on value damage vehicle. how long you need to be at chiropractor (prolly 2 months). they told me ranges from 1-3k.
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 06:01 PM   #7
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default
holy sh--t haha thats still a lot. i was thinking about 1-500 range haha. im such a noob to this. its my first time handling an incidient myself
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2010, 06:07 PM   #8
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
haha its something. but if your truely 11 then yeah its alot lol
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2010, 09:43 AM   #9
 
TheLittleDeviant's Avatar
TheLittleDeviant
That Admin Guy
Full Access Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: Clinton, MA
Name: Ted
Age: 36
Posts: 1,069
Default
Dude nice plate! Lawyer is a good idea, a friend of mine just collected 20K for a similar situation, he sued, and won...


__________________
|Custom Engine Covers|
vvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Click here!
TheLittleDeviant is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2010, 12:45 PM   #10
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default
i see,and wow. thats a lot of money to have won haha. and nah, im not really 11 xd_kidd. haha im 23, i was just rushing and didnt realised i messed up the bday :P
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 11:18 AM   #11
CXTKRS1
Super Moderator
Super Mod
 
Join Date: Jul 2009
Location: Louisiana
Name: Chris
Age: 32
Posts: 637
Default
My Aztek was totaled and I made 1200 back in pain and suffering. Unless your injured just take the money they offer up front.
CXTKRS1 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 12:31 PM   #12
JJGeneral1
Senior Member
Full Access Member
 
Join Date: Oct 2009
Name: Joe
Age: 35
Posts: 248
Default
OK, bad joke time...


I hope he used vaseline!!!!


in other words, i hope you're alright!!!
JJGeneral1 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 01:23 PM   #13
 
marcus_paige's Avatar
marcus_paige
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Name: marcus
Age: 19
Posts: 14
Default
Lol , wow :P that did make me laugh jj haha. but yea im ok, i went to chiropractor 6 days so far. im gonna see if i can stop going next week :/
marcus_paige is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 03:40 PM   #14
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
yeah you cant stop otherwise they we will be like "oh hes not hurt therefore hes not getn money" you have to go and keep mouth shut lol
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 05:35 PM   #15
CXTKRS1
Super Moderator
Super Mod
 
Join Date: Jul 2009
Location: Louisiana
Name: Chris
Age: 32
Posts: 637
Default
Originally Posted by xd_kidd View Post
yeah you cant stop otherwise they we will be like "oh hes not hurt therefore hes not getn money" you have to go and keep mouth shut lol
No, I'm not sure how it varies from state to state but in Louisiana you have a year to file a claim. The lawyer is trying to hurry up and flip him for quick cash.
CXTKRS1 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2010, 06:04 PM   #16
 
xd_kidd's Avatar
xd_kidd
OG Member
Full Access Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: gaithersburg md
Name: chris
Age: 27
Posts: 616
Default
could be but i can see if lets say 5months later he wants to file a claim. Im assuming the process will be a bit harder cause the other party would believe pain could of came from some other event. that makes sense right? lol
xd_kidd is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump